Wednesday, March 16, 2011

"Iontach" Wednesday...

I'll just bet...(ya got a fat quarter ya wanna bet?)
...that YOU would like to know what
IONTACH means?
 What?......you guessed already?... You did?
...really? You are just TOO smart for me!
Good thing that I didn't really want to bet...because...
You knew it all along...
  "IONTACH" means WONDERFUL... in Irish!
And... since tommorrow is St Patrick's Day...yeah...well..
I thought I was being smart...

TODAY IS YOUR ...
Iontach (wonderful)Wednesday!
since tommorrow is St Patrick's Day...
you probably have guessed this too...

ready?....set?....
yeah green does = GO!...lol

What is your favorite GREEN?

Maybe... you have a  favorite green candy?


...or a favorite green fuzzy, wuzzy character?


Do you have a favorite piece of jewelry that's...
glittery green?


or...is it a unique green kitchen machine??

 


Could someone's favorite green be...
a yummy, crunchy, green...?



Does "green" remind you of a wonderful favorite place?


or a fluffy animal with a stiped face


Maybe your favorite thing is
to say green...
with your accessories...


my turn? okay...here goes...
I would have to say my favorite
GREEN thing is..
 Those who know me well would guess
without a picture...

ribbit, ribbit, ribbit....

Yep, I love frogs!...not just the statue, cartoons, or pictures. 
 I love the REAL, live-hoppin', cool, smooth skinned
amphibian with it's big round eyes!  I love holding them, when
they'll let me.  Isn't "he" just soooo cute!


Okee dokee....IT"S YOUR TURN...
don't be shy...step right up and tell us...
What do YOU think
 is the best-est, or most-est
wonderful-est  GREEN...thing???







8 comments:

Vroomans' Quilts said...

OH my, to be 'green' this early in the morning? I love Pine Green. Enough blue in the mix of green to play with blue - our pines touch the sky. Enough green to play nicely with the Kelly greens - standing side by side with the maples. And the yellowy greens of willows. It can be used with purple, reds,and pinks, but whites and bieges just make it jump right out - standing tall like the mighty Pine. Wow - poetic this morning.

Snoodles said...

I love all the greens of spring and summer - I'm a southern belle and love the warm (even hot) weather! It always makes me a little sad to see the colors change, even tho the Lord paints lovely pictures with the fall leaves! I used to capture and hold the froggies, too, when the kids were little. Lots of giggles and fun!
Jacque in SC
quiltnsrep(at)yahoo(dot)com

Madame Samm said...

OHHH it would have to be the green machine...mine is black but I would trade for a second a buttercream one lol.. gotcha lol great post

StitchinByTheLake said...

I have a friend who made a green log cabin quilt with redbirds appliqued on it - it's gorgeous! The greens are blue greens, not yellow greens. And I like the green background on your blog. :) And as for the green machine...I'd take one of those in any color. Sigh. blessings, marlene

suemac said...

I love the green of the spring foliage and grass. I like your landscape picture. It reminds me of a happy place. So glad spring is coming here to Texas. Spotted the first bluebonnets.

Patty said...

Oh so many greens I like. The grean of new wheat, the green of new plants, the green ofpretty green eyes, green t-shirts, and of course, green folding money. ☺

stacie said...

this t-shirt http://www.1happycorner.com/wp-content/uploads/2009/03/got_green-t.jpg
favorite green thing I own, and plan on wearing tomorrow.

Terri said...

I'll take that green purse. Thanks.